Tu știi câte ore de somn sunt necesare pentru a avea o viață sănătoasă?

Tu știi câte ore de somn sunt necesare pentru a avea o viață sănătoasă?

Un somn de mai puțin de șase ore pe noapte are efecte negative pe termen lung asupra creierului, cunoscut fiind faptul că somnul odihnitor este responsabil pentru buna funcționare a acestuia, în timpul somnului eliminându-se anumite proteine toxice care se acumulează la nivelul creierului și care în timp pot duce la apariția demențelor. Potrivit unui studiu recent publicat în revista Nature Communications, s-a constatat într-un interval de 25 de ani existența unui risc mai mare de demență pentru persoanele care aveau  o durată de somn de șase ore sau mai puțin, comparativ cu cei care dormeau șapte ore pe noapte. Pentru adulți recomandarea pentru a avea un somn de calitate este între 7-9 ore pe noapte. În plus, durata de somn scurtă persistentă între vârstele 50-70 de ani a fost asociată, de asemenea, cu un „risc cu 30% crescut de demență”, independent de factorii sociodemografici, comportamentali, cardiometabolici și de sănătate mintală, inclusiv depresia, potrivit studiului.

În anul 2017, National Sleep Foundation (NSF) a lansat recent indicatorii cheie ai calității somnului, așa cum sunt ei stabiliți de un grup de experți. Aceștia includ:

  • A dormi în pat (cel puțin 85% din timpul total);
  • A adormi în 30 de minutesau mai puțin;
  • A te trezi de cel mult o singură datăpe noapte;
  • A reveni la somn în mai puțin de 20 de minutedupă ce te-ai trezit.

 

Sursa: cnn.com

Foto: vectorstock

 

Lasă-ne un comentariu!