
Potrivit lui Bujduveanu, în ultimul deceniu numărul autovehiculelor înmatriculate în Capitală a crescut cu peste 40%, ajungând la peste 1,7 milioane de mașini. La acestea se adaugă aproximativ 300.000 de vehicule din județele vecine care intră zilnic în oraș.
Total: aproape 2 milioane de mașini pe străzile Bucureștiului, în fiecare zi.
„Orașul nu a fost proiectat pentru un asemenea volum”, afirmă Bujduveanu. Rezultatul? Blocaje constante, poluare accentuată, timp pierdut zilnic în trafic, calitatea vieții afectată.
Pentru a reduce traficul și a îmbunătăți mobilitatea, Stelian Bujduveanu propune o măsură fermă:
Interzicerea circulației autovehiculelor de aprovizionare, curierat și salubrizare între orele 07:00–10:00 și 16:00–19:00.
Aceste intervale reprezintă orele de vârf, când traficul este la cote maxime, iar transportul public este puternic afectat.
Bujduveanu estimează că aplicarea acestei reguli ar duce la reducerea traficului cu peste 150.000 de vehicule în intervalele critice ale zilei.
Astfel:
✅ Transportul public ar fi mai fluidizat
✅ Deplasările esențiale ale cetățenilor ar fi mai rapide
✅ S-ar diminua poluarea
✅ S-ar îmbunătăți calitatea vieții urbane
Măsura este una controversată și va necesita:
consultare cu firmele de logistică, curierat și salubritate
stabilirea de zone și trasee alternative
eventuale facilități pentru livrări nocturne sau în intervale dedicate
Totuși, Bujduveanu consideră că Bucureștiul are nevoie de soluții curajoase, nu doar de promisiuni.
Traficul din Capitală a ajuns la un nivel critic.
Propunerea lui Stelian Bujduveanu – restricționarea vehiculelor de aprovizionare și curierat în orele de vârf – ar putea fi una dintre cele mai discutate și decisive măsuri de mobilitate urbană din ultimii ani.
Rămâne de văzut dacă autoritățile, companiile și cetățenii vor ajunge la un acord. Cert este că Bucureștiul are nevoie de soluții reale. Iar această dezbatere abia începe.